השכרת משרדים להייטק

TowerLand > Uncategorized > השכרת משרדים להייטק

תיווך משרד לחברת  הייטק (Hi-Tech) :

ישראל ידועה כאומת הסטארט-אפואכן חברות טכנולוגיות עולמיות, לצד חברות הזנק מקומיות – קטנות וגדולות, מתקיימות בה ואף מהוות מנוע צמיחה משמעותי, אם לא עיקרי, בכלכלה הישראלית. אף שניתן למצוא חברות היי-טק בכל רחבי הארץ, מצפון לדרום וממזרח למערב, הרי שיש כמה
מאפיינים ברורים לחברות אלו במיקומים השונים.

האופי של עובדי החברה, הייחודיות שבעבודה זו, כל אלה ועוד הם גורמים משמעותיים בבחירת משרדיה ומיקומם. הייחודיות שבתעשייה זו, הצרכים האופייניים לה, מצריכים מיומנות, ידע וניסיון בבחירת משרדים להשכרה עבור פעילותה. על כן, על מנת למצוא את הנכס המתאים לכך, כדאי ומומלץ להיעזר במתווכי נדל"ן המתמחים בענף זה.

העיקרון המנחה – רווחת העובד

בטרם נבחן את אתרי התעסוקה המיועדים לענף ההייטק, חשוב שנתעכב ונבין את הצרכים הייחודיים של תעשייה זו. הבנת הצרכים הללו היא זו המנחה את החברות, ואת העומדים בראשן, באשר למיקום הנכס שישכירו – הן מבחינת המאפיינים של הנכס עצמו והן מבחינת מיקומו. ענף ההייטק מושתת על עובדים, צעירים ובוגרים, יצירתיים ובעלי יכולות טכנולוגיות.

עובדים אלו מועסקים בחברה שעות ארוכות ובמרבית הזמן מול מסכי המחשב. בענף הבינו זה מכבר כי השקעה ברווחתו של העובד היא זו שתגדיל את תפוקת העבודה, ובפרט כשמדובר במי שנמצא במקום העבודה שעות רבות כל כך. ענף ההייטק, אף שהוא מהווה מנוע כלכלי משמעותי ועיקרי בישראל, הוא ענף המתאפיין בתנודתיות תקופתית – תקופות של צמיחה ושל חברות "חד קרן"  ותקופות לחוצות יותר, בהן החברות מתייעלות ומצטמצמות במספר העובדים.

גורם זה מהווה שיקול עיקרי בפני מי שמבקש להשכיר נכס – כשאין לך וודאות במספר העובדים שיועסקו תחת החברה בעוד שנה או שנתיים. לכך יש להוסיף את עניין התקציב. בישראל פועלות חברות טכנולוגיות ענקיות ובינלאומיות כמו גוגל, אפל ומייקרוסופט, אך הן, כמובן, לא החברות היחידות כאן.

לצידן פועלות חברות קטנות יותר, חברות הזנק, חברות בתחילת דרכן, והכל, כמובן בתקציב משתנה, בהתאם למצבן הפיננסי, כמות המשקיעים וכן הלאה. הנכס שיבחרו חייב לעמוד בתקציב זה, אך עם זאת להתמקם בקרבת חברות נוספות בתעשייה ולשאוף להצלחה דומה.

"ערים" של חברות הייטק

נכון להיום יש אזורים רבים בהם ניתן למצוא משרדים לחברות הייטק. חלק מהאזורים הם הרצליה, רעננה, חיפה, פתח תקווה, לוד ועוד. כל אזור והמיתוג שלו וכל חברה והמשרד שמתאים לה. בטרם תחליט חברת הייטק להתמקם במיקום מסויים, יש כמה נקודות חשובות אותן יש לקחת בחשבון.

תקציב – חשוב לקבוע מראש מהו התקציב השנתי להשכרת משרד. תקציב זה צריך לכלול הוצאות קבועות ומשתנות. בעלי המשרדים משכירים משרדים במחיר שמותאם לשווי הנכס, הביקוש של אותו אזור, התנאים של האזור והיתרונות של הנכס.

מיקום – מומלץ להגדיר את האזור בו החברה מעוניינת להשכיר את המשרד. המיקום בענף ההייטק הוא חשוב ביותר, הן מבחינת התחבורה אליו והן מבחינת מה שהאזור עצמו מציע לעובדים בו. חשוב שתהיה גישה נוחה למשרד מכביש ראשי, שתהיה חניה מסודרת בקרבת מקום וכמובן גישה נוחה לתחבורה ציבורית. כדאי לוודא כי בקרבת מקום יש מסעדות ובתי קפה, חנויות נוחות וכל מה שיכול לסייע ולתרום לרווחתם של העובדים.

פנים המשרד – על גודל המשרד להתאים לכמות העובדים והציוד הנדרש לחברה. כפי שצוין, כשמדובר בחברות הייטק מדובר בסוגיה מעט סבוכה לאור הפיטורים בתקופות מסוימות וההתרחבות במספר העובדים בתקופות אחרות. רבים מחברות ההייטק מחפשים אחר נכס המתאים לתקופה הנוכחית, אך בעל אפשרות להתרחבות או לצמצום במידת הצורך.

מבחינת פנים המשרד, חשוב גם לוודא כי התנאים בו מתאימים לחברה – חלל ישיבות, מטבחון, חלל המותאם לשמש עבור העובדים, חלל למנוחה במידת האפשר ועוד. אל כל אלה, יש להוסיף מאפיינים נוספים כמו תשתית התקשורת – אינטרנט וכדומה, שכן מדובר בצורך עבודה הכרחי לחברות אלו.

להסתייע במומחי נדל"ן

מומחים בנדל"ן לתעשיית ההייטק יודעים מה הם הצרכים השונים המאפיינים חברות אלו, ומכירים
את ההיצע הקיים בשוק, את המבחר ואת אזורי ההייטק המבוקשים בישראל. למומחים אלו גם הידע והניסיון לכוון את נציגי החברות גם למאפיינים השונים של אזורי ההייטק – מבחינת הגישה התחבורתית, השירות שניתן באזור, כמו גם למחירים הנהוגים בו, בהתאם לגודל המשרד המבוקש ועוד.

המתווכים הם שיעדכנו את לקוחותיהם האם מדובר על משרדים באזור תעשייה חדש שמתפתח בקצב מהיר ועל כן משתלם לקנות משרד באותו בניין או שמא מדובר על אזור תעשייה מוכר בו משתלם לבחור בשכירות משנה של משרד. ההחלטה לשכור את שירותיהם של מומחים תבטיח יעילות מקסימאלית שתבוא לידי ביטוי בחסכון בזמן, כסף וטעויות מיותרות בבחירת משרדים להייטק.

סיכום:

התהליך של מציאת משרד המתאים לחברת ההייטק מצריך ידע, ניסיון ומומחיות. כל אלה, מאפשרים מחד להבין את הצרכים של התעשייה עצמה, כמו גם הצרכים המסוימים של אותה החברה, ומאידך, להתאים עבור החברה את הנכס המתאים ביותר, בעלות הנוחה ביותר.

המורכבות שבמציאת נכס היא זו המובילה רבים מבעלי חברות בענף זה לשכור את שירותיהם של מומחי נדל"ן בתחום ההייטק וזאת על מנת שאלו יאתרו עבורכם את אותם משרדים שעומדים בדרישותיהם ובסופו של יום מדובר בחסכון של זמן וכסף.

עבור לקבלת שירות ויצירת קשר עם מחלקה המתמחה במשרדים להייטק

אודות הכותב

author image

אליאס אופיר

אופיר אליאס - שותף יועץ נדל"ן בכיר. החל את דרכו בחברה בשנת 1998 ומאז מלווה עסקאות עם חברות הי טק ומשקעים בתחום ההנדל"ן המניב. בעל תואר ראשון במנהל עסקים.